Raadslid Marco Diekstra geeft aan dat het voor de toekomst
van onze stad belangrijk is dat Nieuwegein een positief en duidelijk profiel
krijgt. “Een meerderheid van de mensen buiten onze stad heeft een verkeerd
beeld van onze stad, waardoor we veel bezoekers en potentiele inwoners en
bedrijven mislopen. Be good (beautifull) en tell it waardoor we ons nadrukkelijker kunnen positioneren
in de regio om zo de concurrentiepositie van Nieuwegein in den brede te
versterken”, aldus Diekstra. De gemeenteraad heeft hiervoor een jaarlijks
budget van €100.000 voor beschikbaar gesteld.
Naast citymarketing zijn winkeliersvereniging Cityplaza,
theater De Kom, bibliotheek De Tweede Verdieping, stichting weekmarkten Nieuwegein, het
wijkplatform, vastgoedeigenaren Wereldhave en ABC en de gemeente Nieuwegein
gaan samenwerking in de stichting Binnenstadmanagement om de binnenstad
aantrekkelijk, levendig en onderscheidend te houden. Dit om het aantal de
bezoekers te vergroten en versterken. Dit moet leiden tot een grotere tevredenheid,
meer evenementen, meer beleving en meer bestedingen. Diekstra is blij met dit initiatief: “deze
samenwerking sluit goed aan bij de te ontwikkelen citymarketing. Een geïntegreerde
aanpak waarbij enerzijds actief wordt gewerkt om onze binnenstad nog aantrekkelijker
te maken en anderzijds communiceren over wat we hebben en wat we gaan doen.
Kortom een stad om verliefd op te worden”!