Stempas beschadigd of kwijt: vraag een nieuwe stempas aan

Is uw stempas beschadigd of bent u de pas kwijt? Vraag dan een nieuwe stempas aan. Uw oude stempas is dan niet meer geldig.

U kunt op twee manieren een nieuwe stempas aanvragen:

Schriftelijk of per mail
U kunt tot 9 maart 2017 (dan moet het verzoek bij de gemeente liggen) een brief of mail sturen met daarin de volgende gegevens:
  • Verzoek om nieuwe stempas voor verkiezing op 15 maart 2017 voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal
  • Reden van aanvraag
  • Persoonlijke gegevens (eerste voornaam, voorletters, achternaam, adres, postcode, woonplaats, geboortedatum, Burgerservicenummer en telefoonnummer
  • Copy/scan geldig legitimatiebewijs
  • Handtekening (mag ook foto of scan)

Dit kunt u per mail sturen aan: burgerzaken@nieuwegein.nl of per post naar Gemeente Nieuwegein, afdeling burgerzaken, stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein

Mondeling
U kunt ook langskomen om een nieuwe pas te halen. Hiervoor kunt u tot 14 maart 12.00 uur via telefoonnummer 14030 een afspraak maken. U hoeft dan alleen een geldig legitimatiebewijs te worden getoond.