Van Klimmuur in Nieuwegein naar Mountain Network in heel Nederland

Ondernemer Johan Cave is 28 jaar geleden op 19 jarige leeftijd in Nieuwegein begonnen met een klimhal. Na jaren hard werken en keuzes maken is de klimmuur in Nieuwegein uitgegroeid tot Mountain Network: landelijk actief en een grote locatie in de Ardennen. Destijds koos Cave voor Nieuwegein om haar centrale ligging, waar hij nog steeds de kracht vandaan haalt. Hoe het allemaal zo is gekomen en waar de kansen liggen vertelde deze rasechte ondernemer aan de VVD in Nieuwegein

“Ik vind het belangrijk om een stimulans te zijn voor sport en onderwijs. Je zou daarom combinaties moeten maken van verschillende sportfaciliteiten zoals sportzalen, water, buitenvelden en klimruimten. Dat is goedkoper dan hoe het nu is georganiseerd met eigen gymzalen en docenten”, legt Cave uit. “Op deze manier kunnen leerlingen van middelbare scholen en studenten in opleiding tot sportleraar kennis maken met een breed scala aan sporten. De focus ligt daarom op het door ontwikkelen van de samenwerking met ROC’s en middelbare scholen

Als ondernemer is de heer Cave zeer tevreden over Nieuwegein als stad en als gemeente. Zaken zijn transparant en de samenwerking met de gemeentelijke overheid en politie is fantastisch.  Natuurlijk is ook de ligging erg centraal wat voor zijn business erg belangrijk is. Waar hij wel tegenaan loopt is de criminaliteit en de vervuiling rondom zijn klimmuur. Zo wordt er veel ingebroken in auto’s, wat erg vervelend is voor onze klanten. Ook de komst van McDonald’s heeft geleid tot een enorme vervuiling van het terrein.  Maar desondanks is deze ondernemer tevreden over de stad. Hij gaat daarom verder met de ontwikkeling van zijn bedrijf zodat het op de ‘flagshiplocation’ van Nederland gaat worden.