Werkbijeenkomst ‘Energielandschap Rijnenburg’

Op donderdag 17 mei jl. werd er door de gemeente Utrecht een werkbijeenkomst ‘Energielandschap Rijnenburg’ georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst gingen initiatiefnemers, ontwerpers, experts en de gemeente in gesprek met alle belanghebbenden uit de nabije omgeving over de eerste schetsen van het energielandschap.

De Buren Van Rijnenburg en Reijerscop (BVRR) hield tussen 19.00 en 20.00 uur een persconferentie, waarin zij hun standpunten (nogmaals) te horen brachten. Een aantal politieke partijen, van zowel de gemeente Utrecht als de omliggende gemeenten, die de standpunten van de BVRR ondersteunen kregen een verzoek om mee te spreken.

De Nieuwegeinse VVD heeft haar standpunt – voor duurzame energie maar tegen windmolens in de polder – toegelicht en tevens (nogmaals) de oproep gedaan aan de gemeente Utrecht om het participatieproces zorgvuldig te doen en hierbij ook de belanghebbenden buiten de eigen gemeentegrenzen te betrekken.