De Nieuwegeinse VVD blij met brandbrief aan Provincie Utrecht i.v.m. storingen tramlijn.

De Nieuwegeinse VVD is zeer tevreden met het gezamenlijke optreden van de colleges van B&W van IJsselstein en Nieuwegein richting Provincie Utrecht. De tramlijn kampt steeds vaker met storingen. Alleen al in de korte periode van 5 oktober 2018 t/m 21 januari 2019 zijn er 24 verstoringen geteld.

Nieuwegein heeft geen NS station. Alle mensen die vanuit Nieuwegein met de trein willen reizen zijn aangewezen op de tram of bus om bij het NS station in Utrecht te komen. Daarom moet onder andere het openbaar vervoer in Nieuwegein frequent, betrouwbaar en comfortabel zijn om je te brengen waar je moet zijn. We willen dat de sneltram ook echt snel wordt en een goede aansluiting heeft met de Uithof. Ook als er onderhoud gepleegd wordt aan tramlijnen of bij verlaging van perrons in verband met de aansluiting op de Uithoflijn. De huidige situatie schaad het vertrouwen in de tram. Daarnaast schort het aan goede communicatie en volwaardige alternatieven wanneer er een storing optreedt.

Wij verwachten dan ook dat de Provincie n.a.v. deze brief er de aankomende tijd alles aan zal doen om storingen te voorkomen en beter te communiceren en alternatieven te regelen wanneer er onverhoopt toch een storing optreedt.