Stadspromotie

Onze lokale ondernemers werken iedere dag hard aan levendige en aantrekkelijke winkelgebieden. Een stad komt pas echt tot leven als de binnenstad bruist. Met veilige en aantrekkelijke winkelgebieden als CityPlaza en Vreeswijk trekken we bezoekers aan van buiten en zorgen we voor een prettige stad.

·        Onze wijkwinkelcentra en de kernen Jutphaas en Vreeswijk zijn en blijven aantrekkelijk voor bezoekers door goede fiets- en (gratis) parkeermogelijkheden.

·        De ontwikkeling van de Doorslagzone en City-West mag voor zowel ondernemers als bezoekers slechts minimale overlast veroorzaken.

·        De strikte scheiding tussen horeca en detailhandel is niet meer van deze tijd. Wij willen dat horecabedrijven hun producten kunnen verkopen aan hun gasten en dat ook winkeliers hun klanten als gast kunnen ontvangen.

·        Recreatie en toerisme zijn belangrijk voor onze lokale economie. Daarom willen wij dat de gemeente dit stimuleert met effectieve stadspromotie. Recreatieve ondernemers mogen uitbreiden zolang zij rekening houden met de natuur en er voldoende ruimte voor vrije recreatie overblijft. De toeristenbelasting is zo laag mogelijk. Met de inkomsten verbeteren we de kwaliteit van recreatie en toerisme.

·        Evenementen zoals de Sinterklaasintocht, Kaarslicht in Vreeswijk, De Plofparade en Geinbeat horen bij onze Nieuwegeinse identiteit. Nu de Nieuwe Hollandse Waterlinie is uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed, zetten we onze Nieuwegeinse pareltjes zoveel mogelijk in de spotlights, binnen én buiten Nieuwegein.